وبلاگ راهنمای توریست ایرانی

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

وبلاگ راهنمای توریست ایرانی

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

طبقه بندی موضوعی

شهر کوتایسی

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴ ب.ظ | آنا صدیقی | ۰ نظر

کوتایسی­رقیب قدیمی تفلیس به عنوان پایتخت­گرجستان­است و از زمان های قدیم به عنوان پایتخت گرجستان غربی شناخته میشد اما از این همه شکوه و­قدرت تنها عنوان دومین شهر بزرگ گرجستان برای آن باقی مانده که طبق نظر شهروندان­کوتایسی­از نظر ثروت ، پیشرفت و گستردگی حتی نزدیک تفلیس هم نیست . البته بعد از آنکه دولت­گرجستان­تصمیم به انتقال پارلمان به­کوتایسی­گرفت بیشتر خیابان ها ، بنا ها ، پارک ها و آثار تاریخی مورد بازسازی قرار گرفتند و هم اکنون شهر بسیار زیبا تر و امن تر از قدیم است .

اگر به­کوتایسی­سفر میکنید بازدید از کلیسا جامع باگراتی و صومعه گالاتی واجب است . هر دو اثر جزو میراث جهانی یونسکو هستند و خاطرات خوشی را برایتان فراهم خواهند کرد .

اگرچه تور کوتایسی­به اندازه­تفلیس­و­باتومی­پر طرفدار نیست و توریست های زیادی را جذب نمیکند با این حال­تور گرجستان­کوتایسی­بسیار دلپذیر و تجربه ای خاص خواهد بود.

سفر به کوتایسی­با هواپیما

از سال 2014، یک میز قبل از کنترل مهاجرت برای تبدیل ارز قرار گرفته که توسط کارکنان دولت اداره میشود. پس از کنترل مهاجرت یک دستگاه بانک خصوصی با امکان تبدیل ارز وجود دارد. در حال حاضر یکی­ATM­در سالن نیز ورودی وجود دارد.

فرودگاه بین المللی­کوتایسی­در 31 کیلومتری غرب مرکز شهرستان کوتایسی­قراردارد­.

مسیر فرودگاه تا داخل شهر

با:­marshrutka­به ایستگاه اتوبوس در جاده اصلی در مقابل ساختمان فرودگاه بروید. راننده ممکن است یورو یا دلار را قبول کند. اگر قبول نکرد ، از او بخواهید روبروی صرافی در کوتایسی­توقف کند اگر باز هم قبول نکرد منتظر یک­marshrutka­دیگر بیاستید.

Marshrutka­ها هر ­20دقیقه بین ایستگاه اتوبوس ­کوتایسی­)پشت مک دونالد­(­به سامتردیا (فرودگاه) و بالعکس با هزینه تنها 2 لاری در حرکتند . در حال حاضر امکانEUR­تبدیل یورو و دلار به لاری­گرجستان­در خود فرودگاه هست و دیگر مشکلی با پرداخت هزینه­Marshrutka­ها نخواهید داشت .

با تاکسی: حتما قیمت را از قبل با راننده طی کنید . به احتمال زیاد راننده 25 لاری از شما خواهد خواست، اما شما باید روی 20 لاری اصرار کنید؛ چون به هر حال 20 لاری هم برای این مسافت بسیار بیشتر از چیزی است که محلی ها میپردازند.

مسیر باتومی و تفلیس از فرودگاه کوتایسی­:

میتوانید با تاکسی و یا­marshrutka­­به تفلیس ، باتومی یا هر جای دیگر بروید که مراحل آن را در بالا ذکر کردیم .

راه کمی گران تر آن استفاده از­marshrutkas­مستقیم شرکت واحد اتوبوسرانی گرجستان است که مسیر کوتایسی­تفلیس را با ­20 لاری، 10 یورو، 12 دلار­ و مسیر کوتایسی­باتومی را با 18 لاری طی میکند . پرداخت با کارت اعتباری هم امکان پذیر است . باجه بلیط فرروشی آن در سالن فرودگاه قرار دارد اگر مقصد تان جایی مابین مسیر دو شهر است هزینه تان کمتر خواهد شد .

سفر به کوتایسی­با قطار :

همه قطار هایی که مبدا و مقصدشان تفلیس است در ایستگاه اول کوتایسی­توقف دارند .

قطار اکسپرس شماره 18 که روزانه ساعت 8:50 صبح از تفلیس حرکت میکند با طی مسیر 6 ساعته در ساعت 3 بعد از ظهر در ایستگاه یک کوتایسی­توقف دارد . حداقل قیمت یک بلیط رزرو شده 5 لاری­گرجستان­است (معادل­66000­ریال) میباشد این قطار در متسختا (پایتخت قبلی­گرجستان) ، گوری (زادگاه استالین) ،زستافونی (Zestafoni­) هم توقف دارد .

در مسیر برعکس قطار شماره 17 در ساعت 12:25 دقیقه ظهر از کوتایسی­به مقصد تفلیس حرکت میکند و در ساعت 18:20 بعد از ظهر به مقصد میرسد . متاسفانه در قطار واگن رستوران وجود ندارد ولی قطار در ایستگاه ها توقف های طولانی دارد و از آنجا میتوانید غذا تهیه کنید . معمولا به دلیل همین توقف ها در ایستگاه ها قطار همیشه به موقع میرسند .

یک قطار سریع و سیر از مبدا ایستگاه­کوتایسی­1 به باتومی (که در جدول زمانبندی به طور گیج کننده ای به نام­­Makhinjauri­نوشته شده ) ساعت 9 صبح حرکت میکند و 3 ساعت بعد به باتومی میرسد . هزینه آن 4 لاری و میتوانید هزینه را داخل قطار پرداخت کنید .بسیار بهتر از اتوبوس است .

سفر به کوتایسی­با اتوبوس :

مینی بوس ها (marshrutkas) و اتوبوس های 54 نفری هر روز ایستگاه­Didube­( در نزدیکی ایستکاه مترو­Didube­) تفلیس را به مقصد کوتایسی­ترک میکنند . معمولا مینی بوس ها هر یک ساعت و اتوبوس های بزرگ با فاصله هر 3 ساعت حرکت دارند .

کرایه معمولا 10 لاری است . سفر با مینی بوس ها (marshrutka) حدودا 3.5 ساعت طول میکشد . در اتوبوس های بزرگ به علت توقف های بیشتر معمولا این زمان کمی طولانی تر است . مینی بوس هایی که هر 1 ساعت از باتومی به مقصد کوتایسی­حرکت میکنند 15 لاری قیمت دارند که حتی میتوانید با کمی چونه و حرف آن را به 10 لاری برسانید سفرتان از باتومی تا کوتایسی­با مینی بوس حدودا 2 تا 2.5 ساعت طول میکشد . این مینی بوس ها شما را در مقابل مک دونالد پیاده میکنند از این جا میتوانید با اتوبوس شماره 1 به مرکز شهر بروید . همچنین میتوانید از راننده بخواهید تا شما را نزدیک فرودگاه پیاده کنند اما یادتان باشد خودتان حواستان باشد و هنگامی که فرودگاه را دیدید بگویید تا بیاستد چون بیشتر اوقات راننده ها فراموش میکنند !

سفر به کوتایسی­با ماشین :

از خود فرودگاه جاده اصلی است که شما را به مرکز شهر میرساند فاصله فرودگاه تا شهر کمتر از 20 دقیقه است .

مکان های دیدنی کوتایسی­:

کلیسا جامع باگراتی (Bagrati Cathedral)

کلیسا جامع باگراتی (Bagrati Cathedral) :­با کمتر از 30 دقیقه پیاده روی از میدان اصلی شهر میتوانید به کلیسای جامع باگراتی برسید سعی کنید در زمانی بروید که مراسم اشاء ربانی انجام میشود . اتمسفر جالبی را تجربه خواهید کرد .

صومعه گالاتی

صومعه گالاتی :­برای بازدید از این مکان باید از اتوبوس ها استفاده کنید . اتوبوس ها در ساعت 8 و 11 صبح و 2، 4 و 6 بعد از ظهر از پشت تائتر حرکت میکنند . این مسافت حدود 20 الی 25 دقیقه طول میکشد . در راه برگشت هم کافی است در جاده اصلی بایستید همیشه مینی بوس هایی که از روستا های اطراف میآیند برای مسافران بین راهی جا دارند کافی است برایشان دست تکان دهید و آنها میایستند.

ورزشگاه ­Ramaz Shengelia­:­میتوانید بازی تیم محلی اینجا را در ورزشگاه­Ramaz Shengelia­ببینید . قیمت هر بلیط 2 لاری است .

مجسمه داوود

مجسمه داوود (Statue of David) :­نمایی شگفت انگیز در شب هنگامی که چراغ های راه پله ها روشن میشوند . این ویو را از دست ندهید .(این مجسمه در چند قدمی دانشگاه کوتایسی­قرار دارد .)

میدان اصلی

میدان اصلی کوتایسی­:­از منطقه پارک مرکزی شهر نمایی زیبا از فواره های آب نمایان است که دیدن آن خالی از لطف نیست .

غارهای Prometheus	­ ­غارهای Prometheus

غارهای­Prometheus­:­در حومه شهر میتوانید تعداد زیادی غار و گودال های بسیار قدیمی بیابید (حتما از اینجا دیدن کنید بسیار زیباست)

پارک گورا :­بعد از یک سفر کوتاه با تله کابین به بالای تپه میتوانید از نمای فوق العاده زیبای بالای تپه که به تمام شهر مشرف است لذت ببرید همچنان در بالای تپه یک نمایشگاه دائمی برگزار میشود که دیدن آن خالی از لطف نیست .

پل سفید	­­­پل سفید

پل سفید :­یک داستان قدیمی در رابطه با این پل هست که یک بچه پررو کلاه ­را دو مرد به سرقت برده بود و داخل رودخانه پریده یک مجسمه بر اساس همین داستان بر روی پل وجود دارد که هم جایی بسیار مناسب برای عکس برداری است و هم از این مکان نمایی فوق العاده زیبا از قصر قدیمی کوتایسی­میتوانید ببینید.

منبع مطلب :­شهر کوتایسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی