وبلاگ راهنمای توریست ایرانی

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

وبلاگ راهنمای توریست ایرانی

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

طبقه بندی موضوعی

شهر باتومی

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵ ب.ظ | آنا صدیقی | ۰ نظر

باتومی یکی از بزرگترین شهر های بندری گرجستان است و پایتخت جمهوری خود مختار آجار است . باتومی نقطه تلاقی کوه های سرسبز و آبی های فیروزه ای است و در اینجا حس میکنید زمان کندتر و آرام تر طی میشود همه چیز در آرامش و به آرامی انجام میشود مردم همه آرام و در طلح هستند بطوریکه این آرامش به شما هم منتقل میشود .

آرامش و طبیعت زیبا باتومی تنها قسمت کوچکی از ویژگی های خوب باتومی است در زیر 4 تا دلیل برای  تور باتومی را به شما معرفی میکنیم :


ویزای گرجستان :

اگرچه چندی پیش ورورد بدون ویزا ایرانیان به گرجستان متوقف و ممنوع شد اما همچنان دریافت ویزا برای ایرانیان سریع و ساده است به طوریکه میتوانید در بدو ورود و در همان فرودگاه با پرداخت مبلغی رویداد گرجستان دریافت کنید (درست مانند ارمنستان)


متاسفانه علیرقم گفته های مسئولین مبتنی بر راه اندازی مجدد پرواز مستقیم باتومی – تهران با این حال هنوز خبری از آن نیست اما باز هم سفر با تور باتومی مسیر دشواری محسوب نمیشود بطوریکه هنوز راحت ترین مسیر تهران – استانبول – باتومی است که تقریبا هر روزه از ترکیه به باتومی پرواز هست .

خیابان های بی نظیر باتومی :

باتومی یکی از شهرهای در حال پیشرفت حاشیه دریای سیاه است که پتانسیل بالایی برای جذب هرچه بیشتر توریست دارد . خیابان های پهن و احاطه شده با درختان مگنولیا و مجسمه های زیبا ، میدان های بزرگ و زیبا ، پارک های سرسبز و مدرن بی شباهت به شهرهای اروپایی نیست .

مسیرهای سنگفرش ، جاده های دراز و پهن سرسبز ، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری به موازات خط دریا همگی پیاده روی و گردش در سطح شهر را به یک تفریح لذت بخش تبدیل کرده .

در مرکز شهر باتومی بنا ها و مجسمه های بازمانده از دوران اتحاد جماهیر شوروی باقیمانده که متاسفانه به خوبی مراقبت نشده اند . با کمی قدم زنی در کوچه پس کوچه های فرعی شهر کم کم رنگ شهر عوض میشود و چهره تازه ای از آن نمایان میگردد کم کم شاهد کودکانی که در وسط خیابان بازی میکنند ، بقالی های کوچک ، طناب هایی که بین آپارتمان ها متصل شده و لباس های رنگی رنگی پهن شده روی آنها حال و هوای محله را القا میکند .

در آخر باید ذکر کنیم که شهر باتومی از امنیت بالایی برخوردار است و با خیال راحت میتوانید در هر ساعت روز در کوچه پس کوچه قدم بزنید و باتومی واقعی را کشف کنید .

اگر با تور باتومی سفر میکنید پیشنهاد میکنیم حتما حداقل یک نصف روز را به پیاده روی در کوچه های شهر اختصاص دهید .

طبیعت شگفت انگیز :

یکی از شگفت انگیز ترین و زیبا ترین نقاط شهر باتومی باغ گیاه شناسی آن است . پارک گیاه شناسی باتومی که در فاصله 9 کیلومتری از مرکزشهر واقع شده . باغ گیاه شناسی یا Batumi Botanical Garden در کنار دریای سیاه در منطقه Mtsvane Kontskhi در زمینی به مساحت 108.7  هکتا واقع شده و جزو بزرگترین در نوع خود محسوب میشود . بیش از 5 هزار گونه گیاهی در آن رشد  میکند . یکی از مکان هایی است که در بین انواع گل ها ، گیاهان و درختا ن میتوانید قدم بزنید و بوی تازه جنگل را استشمام کنید . اگر این مکان جزو برنامه تور گرجستان شما نیست حتما با هزینه شخصی به این مکان بروید از آن لذت ببرید .

غذاهای لذیذ باتومی :

فرهنگ غذایی باتومی برای علاقه مندان به غذاها و نوشیدنی ها بسیار مناسب است . اگرچه در ممکن است رستوران ایرانی هم پیدا کنید ولی حالا که تا اینجا آمده اید پیشنهاد میکنیم حتما غذاهای تازه و جدید را امتحان کنید . خاچاپوری ، اوجاخوری ، چاناخی ،چاکاپولی و چاخوخبیلی ، چادی ، بادری جانی ،تاباکا ، خینکالی ،پخالی ، متس وادی از آن غذاهایی هستند که باید حتما امتحان کنید . اینجا گوشت ها و سبزیجات تازه و خوشمزه و بشقاب ها بزرگ و سیر کننده هستند . بیشتر کسانی که تجربه تور باتومی را داشته اند ذکر میکنند که غذاهای آن نصف جاذبه باتومی است !

منبع مطلب : شهر باتومی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی